dinsdag 6 november 2012

omslagdoek/ scarf

Ik was een tijd geleden op de blog van lutje haakt & meer gekomen en zag dat zij daar een fantastisch mooie sjawl/ omslagdoek aan het maken was. Ik vond hem zo geweldig, ik wilde hem ook maken!
Dus snel naar een patroon gevraagd en gelukkig kreeg ik antwoord en kon ik het patroon hier vinden.
Ik was (zoals gewoonlijk weer eens) vreselijk druk in de tijd waarin ik deze blog zag, dus werd dit bij de rest op de to - do stapel gegooid.
Maar vorige week had ik er ineens zin in. Ik snapte het patroon (wat ook al een wonder is voor mij) en ging gewoon aan de slag.
Ik had, ondertussen bijna 2 jaar geleden, in Nieuw Zeeland een mooie echt silk mohair merino wol gekocht bij een winkeltje in Auckland. Ik ben er zelfs nog een keer voor terug gereden omdat ik het zo'n leuk winkeltje vond! de wol komt van http://www.touchyarns.com/

 Dus toen ben ik maar begonnen met het patroon vorige week. Het lastige vind ik, is het blijven tellen van wat je allemaal doet. (daarom werken granny squares en rechtbreien veel beter voor mij want dan hoef ik niet te tellen) Ik ben nu al bij rij 6!!

Het jammere van deze wol is dat het nogal pluist en wilt klitten, maar aan de andere kant heeft dat ook juist wel weer zijn charme. Het fijnste van deze wol is dat het zo lekker zacht is!
Op de site zijn nog veel meer kleuren en andere soorten wol te vinden die net zo fijn zijn! Zo heb ik ook bijvoorbeeld 2 bollen van nmr 988 14ply Mt Pisa Chunky gekocht. Dit is weer hele andere wol, maar ook zo leuk en gekleurd!
Toen ik het kocht wist ik niet eens dat het van hetzelfde bedrijf kwam, daar kwam ik laatst pas achter! Deze wol heb ik dan ook op 2 verschillende plaatsten gekocht. In Queenstown en in Palmerston North.


English version

I while ago I was at the blog of lutje Hooks & more (dutch blog) and I saw a beautiful scarf/shawl. I liked it so much I really wanted to make it!
So I asked for the pattern and she said she found the pattern here
I was (as usual) busy at that time so it came on my to-do-list.
but last week I really felt like I wanted to make it.I understood the pattern (which is a big miracle as well) and start working on it.
I had, already almost 2 years ago, bought a beautiful yarn in New Zealand. It is a really nice silk Mohair merino wool. I purchased it from a cute shop in Auckland. I even came by that shop for several times! the wool comes from : touchyarns.com
So I started the pattern last week. the most difficult part is the counting (maybe that's why I like granny squares and knitting more because you don't really have to count) But, I'm already on row 6!

the bad past about it is that it is really thick, fluffy and it tangles, but on the other hand that is a charm as well. And it is really really soft and nice!
on the other sites are other kinds of wool as well, and they are just as nice! I also bought 2 balls of wool from nmr 988 14 ply Mt Pisa Chunky. This is really a different wool, but also fun and colorfull! When I bought it, I didn't even knew it was from the same company! And this wool I bought in Queenstown and in Palmerston North.

1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Je gebruikt echt prachtige wol. Mijn omslagdoek is ook echt wat pluizig en sprookjesachtig geworden. Ik hou er wel van.

    Succes met de rest en als je wat verder bent met het patroon dan gaat het vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen